« خانه 

»

برای داشتن یک قلب سالم به چه میزان ورزش نیاز داریم؟

دائم می‌شنویم که برای کاهش خطر بیماری قلبی و سکته باید ورزش کنیم. ولی اگر هدفمان سود بردن از اثر پیشگیرانه ورزش از بیماری‌های قلبی باشد ، چقدر باید ورزش کنیم؟
پاسخ کوتاه این است که اگر در هفته 2.5 ساعت پیاده‌روی با سرعتی آهسته‌تر از 2 مایل در ساعت (3.2 کیلومتر در ساعت) داشته باشید ، می‌توانید از آثار پیشگیرانه ورزش بهره ببرید. البته بیشتر پزشکان 30 دقیقه پیاده‌روی تند و یا 15 دقیقه دویدن را توصیه می‌کنند.
پاسخ مشروح این است که چندین تحقیق به منظور ارزیابی میزان ورزش مورد نیاز برای بهره بردن از آثار پیشگیرانه ورزش از بیماری‌های قلبی ، انجام شده است.
- مطالعه موسوم به Women's Health Initiative Observational Study به این اشاره دارد که 2.5 ساعت پیاده‌روی هفتگی به میزان 30 درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نسبت به کسانی که پیاده‌روی ندارند ، کاهش می‌دهد.- مطالعه Harvard Alumni Health به این اشاره دارد که پیاده‌روی بیشتر از 5 کیلومتر در هفته با کاهش خطر همراه است.- مطلعه Railroad نشان داده است که 15 دقیقه پیاده‌روی روزانه (که مصرف انرژی را 73 کیلوکالری نسبت به زندگی بدون تحرک افزایش می‌دهد) ، 16 درصد میزان مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و 30 دقیقه پیاده‌روی تند روزانه (مصرف 150 کیلوکالری) ، 27 درصد میزان خطر را کاهش می‌دهد.
منبع : Consultant, May 2006, 589-593 و لینک‌های بالا

نظرات خوانندگان :0

نظرات شما

خانه

 

درباره

Dr. Alireza Majidi has been kind enough to translate my blogs (Dr. Razavi's Good to Know Info) into Farsi.

 

 Add to any service

Med

نوشته‌های قبلی

با تشکر از