« خانه | کولونوسکوپی برای تشخیص سرطان کولون (روده بزرگ) »
»
نجات داده شده به وسیله شکلات
اگر قصد خوردن شکلات را دارید که البته در این موقع سال (نزدیک کریسمس) ، بعید نیست چنین قصدی داشته باشید ، میخواهم به شما خبرهای خوبی در این باره بدهم. یک مطالعه جدید در دانشگاه جان هاپکینز تصادفا نشان داده است که فقط خوردن چند قطعه کوچک از شکلات سیاه ، احتمال حمله قلبی را کاهش میدهد ، چنین کاهشی نتیجه کاسته شدن تمایل پلاکت به تشکیل لخته است.
این تحقیق که پژوهش ژنتیکی پاسخدهی به آسپرین یا GeneSTAR نامیده شده ، به منظور مطالعه اثرات آنتیترومبوتیک یا ضدلخته آسپرین طراحی شده بود ، روش تحقیق این بود که دستورالعملهایی به افراد برای ورزش ، ترک سیگار و پرهیز از غذاهایی مثل شکلات داده شود. البته معتادان به شکلات در این تحقیق از این دستورالعمل پیروی نکردند. وقتی این موضع کشف شد ، آنها از پژوهش خارج شدند ولی نمونههای خون آنها برای مطالعه اثر شکلات بر پلاکت آزمایش شد. هم نمونههای خون افرادی که دستور العملها را رعایت کرده بودند و هم نمونه خون کسانی که شکلات خورده بودند وارد یک سیستم عروق خونی مکانیکی شد. این سیستم به این منظور طراحی شده بود که تعیین کند چقدر طول میکشد که پلاکتها در یک مجرا به نازکی تار مو ، تجمع پیدا کنند. پلاکتهای دوستداران شکلات 130 ثانیه طول کشید تا مجرا را مسدود کنند ، در حالی که پلاکتهای گروه دیگر بعد 123 ثانیه مجرا را بستند.
چنین اثرات ضد لختهای میتواند توجیهکننده تأثیر شکلات در محافظت از قلب باشد که در گذشته هم به آن اشاره شده بود ، البته باید در اینجا به این مطلب اشاره کرد که این مطالعه مجوزی برای استفاده از شکلات برای دیوانگان شکلات نیست. فواید شکلات مربوط به دانههای کوکا است و به دیگر محتویات کالریدار شکلات مثل کرم و شکر ربطی ندارد. مثل همیشه میانهروی و اعتدال ، کلیدهایی برای سبک زندگی سالمتر هستند.
منبع : Johns Hopkins Medicine

نظرات خوانندگان :1
تفاوت این دو عدد از نظر آماری معنادار است؟ چند نمونه بوده، واریانس چقدر بوده و ...؟
نظرات شما
لینکهایی که به این نوشته داده شده
Create a Link
خانه